Práve na túto rožňavskú mäsiareň som si spomenula dnes v našej mäsiarni. Naša mäsiareň je obchod, ktorý začal fungovať niekedy koncom 70. rokov, typická veľká, socialistická predajňa s dlhými pultami do L. Nie mi je dosť jasné, z čoho predajňa dnes žije, pretože okolité obchodné centrá a susedné potraviny s kvalitnými mäsovými pultami odoberajú značnú časť zákazníkov. Najmä mäsové výrobky v našej mäsiarni už nekupujem pekných pár rokov, od vtedy, ako som bola svedkom toho, že predavačka nevedela nájsť ani jeden kus šunky , ktorá by nebola po záruke (pani predomnou chcela kúpiť celú, nepokrájanú šunku). Vtedy som si povedala, že kupovať narezaný tovar budem chodiť tam, kde majú obrat. V našej mäsiarni dnes kupujú mäsové výrobky prevažne starší ľudia z blízkych domov, jednak z dlhodobého zvyku, jednak preto, že to majú najbližšie. Dnes som do nej zašla na mäso. Pri pulte stáli štyria muži dôchodkového veku a práve začínala hádka s prichádzajúcou vedúcou a jedinou predavačkou v jednej osobe. Muži sa rozčuľovali, že čakajú celú večnosť, kým ona vzadu najprv preberá tovar, potom ide rozmeniť do susedných potravín peniaze. A jej reakcia?
-Čo mám robiť, keď som tu sama! Ak sa vám nepáči, chodte si nakúpiť inde!
Vtedy som si spomenula na inú predajňu, v inom meste, kde majiteľ predajne bežne predáva za pultom. Toho z našej predajne som za pultom nikdy nevidela, hoci kedysi dávno bol radovým mäsiarom-predavačom. Hádka pokračovala a ja som sa pobrala ku konkurencii o ulicu ďalej.
Chápem, že predavačka ,ktorá bola na predajni sama, nestačila na všetko, chápem, že predajňa nemá z čoho zaplatiť viac predavačiek. Nechápem ale reakciu predavačky. Povedať zákazníkom o ktorých má predajňa núdzu, aby išli inde ak sa im nepáči , nie je taktické, ani obchodnícke ani vtedy, ak je predavačka nahnevaná a veľmi zaneprázdnená. A preto sa vôbec nečudujem, že v spomínanej mäsiarni je zákazníkov čím ďalej tým menej. Veď vysvetliť zaneprázdnenosť a dlhšie čakanie sa dá aj inak ako vyháňaním zákazníka. Čo tak napríklad : "prepáčte,že ste museli čakať" a ponúknuť nejakú zľavu, alebo bonus. Páni by sa boli určite potešili a predajňa by získala meno.