Nie je obchodník ako obchodník

Autor: anna žanonyová | 6.2.2014 o 8:26 | Karma článku: 9,98 | Prečítané:  2601x

Často sa pozastavujem nad tým, prečo niektoré obchody nemajú dlhú životnosť a po niekoľkomesačnom živorení zaniknú. Lenže tak isto môžu zaniknúť aj tie, ktoré majú niekoľkodesaťročnú tradíciu, ak sa dostanú do nesprávnych rúk. Naopak, poznám aj také, ktoré si svoje meno a miesto držia celé desaťročia.  Sú to napríklad pekáreň a mäsiareň v Rožňave, ktoré vznikli ako prvé súkromné obchody niekedy v roku 1989, alebo tesne po a úspešne fungujú dodnes. Bez zmeny  kvality tovaru a predaja. Pamätám sa, ako som vtedy, pred rokmi čumela na majiteľa, ktorý potichu upozorňoval predavačku, aby nestála so založenými rukami, aby aspoň rovnala tovar, keď neobsluhuje-nerobí to vraj dobrý dojem ak stojí nečinne za pultom.

Práve na túto rožňavskú mäsiareň som si spomenula dnes v našej mäsiarni. Naša mäsiareň je obchod, ktorý začal fungovať niekedy koncom 70. rokov, typická veľká, socialistická predajňa s dlhými pultami do L. Nie mi je dosť jasné, z čoho predajňa dnes žije, pretože okolité obchodné centrá a susedné  potraviny s kvalitnými mäsovými pultami odoberajú značnú časť zákazníkov. Najmä mäsové výrobky v našej mäsiarni už nekupujem pekných pár rokov, od vtedy, ako som bola svedkom toho, že predavačka nevedela nájsť ani jeden kus  šunky , ktorá by nebola po záruke (pani predomnou chcela kúpiť celú, nepokrájanú šunku). Vtedy som si povedala, že kupovať narezaný tovar budem chodiť tam, kde majú obrat. V našej mäsiarni dnes kupujú mäsové výrobky prevažne starší ľudia z blízkych domov, jednak z dlhodobého zvyku, jednak preto, že to majú najbližšie. Dnes som do nej zašla na mäso. Pri pulte stáli štyria muži dôchodkového veku a práve začínala hádka s prichádzajúcou vedúcou a jedinou predavačkou v jednej osobe. Muži sa rozčuľovali, že čakajú celú večnosť, kým ona vzadu najprv preberá tovar, potom ide rozmeniť do susedných potravín peniaze. A jej reakcia?

-Čo mám robiť, keď som tu sama! Ak sa vám nepáči, chodte si nakúpiť inde!

Vtedy som si spomenula na inú predajňu, v inom meste, kde majiteľ  predajne bežne predáva za pultom. Toho z našej predajne som za pultom nikdy nevidela, hoci kedysi dávno bol radovým mäsiarom-predavačom. Hádka pokračovala a ja som sa pobrala ku konkurencii o ulicu ďalej.

Chápem, že predavačka ,ktorá bola na predajni sama, nestačila na všetko, chápem, že predajňa nemá z čoho zaplatiť viac predavačiek. Nechápem ale reakciu predavačky. Povedať zákazníkom o ktorých má predajňa núdzu, aby išli inde ak sa im nepáči , nie je taktické, ani obchodnícke ani vtedy, ak je predavačka nahnevaná a veľmi zaneprázdnená.   A preto sa vôbec nečudujem, že v spomínanej mäsiarni je zákazníkov čím ďalej tým menej. Veď vysvetliť zaneprázdnenosť a dlhšie čakanie sa dá aj inak ako vyháňaním zákazníka. Čo tak napríklad : "prepáčte,že ste museli čakať" a  ponúknuť nejakú zľavu, alebo bonus. Páni by sa boli určite potešili a predajňa by získala meno.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

TECH

NASA oznámila obrovský objav, prečo sú vedci takí nadšení

Veď je to „len“ ďalšia hviezdna sústava.


Už ste čítali?