Prišiel mi balík. Ráno som dostala SMS-ku zo Slovenskej pošty, kde ma informovali, že "... dnes Vám kuriér SP doručí zásielku....". Okolo obeda volal kuriér kedy mi môže zásielku doručiť, t.j., kedy bude niekto doma. Keďže v ten deň nebol u nás doma nikto, požiadala som ho, aby vhodil do schránky oznámenie o zásielke, ktorú si na druhý deň pôjdem vyzdvihnúť na poštu. Oznámenie som v schránke nenašla, ale zato na druhý deň mi prišla druhá SMS-ka, v ktorej mi SP oznamovala, že zásielka je uložená na pošte, kde si ju môžem vyzdvihnúť. Pri preberaní mi pani pri okienku hovorí, aby som trošku počkala, že musí vypísať oznamovací lístok, na ktorý podpíšem prevzatie balíka. "Skomplikovali nám to" hovorí pani, "tieto zásielky sú bezdokladové, predtým oznámenie o zásielke vypisoval kuriér, teraz ho vypisujeme my. Keď je pri okienku viac ľudí, dosť to zdržuje". Dala som jej za pravdu. Slovenská pošta vymyslela niečo nové,pre zákazníka aj výhodné, ale nedomyslela to do konca.
Zhrnutie:
predtým: poštár (kuriér) vypísal lístok -oznámenie pre adresáta, ktoré vhodil do schránky
teraz: SP pošle SMS o predbežnom doručení, kuriér telefonuje kedy môže doručiť, ak adresát nie je doma SP pošle druhú SMS o možnosti prevzatia na pošte a nakoniec pani na pošte vypíše lístoček o doručení.
A preto sa netreba čudovať, že poplatky na pošte rastú!