Nie je obchodník ako obchodník

Autor: anna žanonyová | 6.2.2014 o 8:26 | Karma článku: 9,98 | Prečítané:  2590x

Často sa pozastavujem nad tým, prečo niektoré obchody nemajú dlhú životnosť a po niekoľkomesačnom živorení zaniknú. Lenže tak isto môžu zaniknúť aj tie, ktoré majú niekoľkodesaťročnú tradíciu, ak sa dostanú do nesprávnych rúk. Naopak, poznám aj také, ktoré si svoje meno a miesto držia celé desaťročia.  Sú to napríklad pekáreň a mäsiareň v Rožňave, ktoré vznikli ako prvé súkromné obchody niekedy v roku 1989, alebo tesne po a úspešne fungujú dodnes. Bez zmeny  kvality tovaru a predaja. Pamätám sa, ako som vtedy, pred rokmi čumela na majiteľa, ktorý potichu upozorňoval predavačku, aby nestála so založenými rukami, aby aspoň rovnala tovar, keď neobsluhuje-nerobí to vraj dobrý dojem ak stojí nečinne za pultom.

Práve na túto rožňavskú mäsiareň som si spomenula dnes v našej mäsiarni. Naša mäsiareň je obchod, ktorý začal fungovať niekedy koncom 70. rokov, typická veľká, socialistická predajňa s dlhými pultami do L. Nie mi je dosť jasné, z čoho predajňa dnes žije, pretože okolité obchodné centrá a susedné  potraviny s kvalitnými mäsovými pultami odoberajú značnú časť zákazníkov. Najmä mäsové výrobky v našej mäsiarni už nekupujem pekných pár rokov, od vtedy, ako som bola svedkom toho, že predavačka nevedela nájsť ani jeden kus  šunky , ktorá by nebola po záruke (pani predomnou chcela kúpiť celú, nepokrájanú šunku). Vtedy som si povedala, že kupovať narezaný tovar budem chodiť tam, kde majú obrat. V našej mäsiarni dnes kupujú mäsové výrobky prevažne starší ľudia z blízkych domov, jednak z dlhodobého zvyku, jednak preto, že to majú najbližšie. Dnes som do nej zašla na mäso. Pri pulte stáli štyria muži dôchodkového veku a práve začínala hádka s prichádzajúcou vedúcou a jedinou predavačkou v jednej osobe. Muži sa rozčuľovali, že čakajú celú večnosť, kým ona vzadu najprv preberá tovar, potom ide rozmeniť do susedných potravín peniaze. A jej reakcia?

-Čo mám robiť, keď som tu sama! Ak sa vám nepáči, chodte si nakúpiť inde!

Vtedy som si spomenula na inú predajňu, v inom meste, kde majiteľ  predajne bežne predáva za pultom. Toho z našej predajne som za pultom nikdy nevidela, hoci kedysi dávno bol radovým mäsiarom-predavačom. Hádka pokračovala a ja som sa pobrala ku konkurencii o ulicu ďalej.

Chápem, že predavačka ,ktorá bola na predajni sama, nestačila na všetko, chápem, že predajňa nemá z čoho zaplatiť viac predavačiek. Nechápem ale reakciu predavačky. Povedať zákazníkom o ktorých má predajňa núdzu, aby išli inde ak sa im nepáči , nie je taktické, ani obchodnícke ani vtedy, ak je predavačka nahnevaná a veľmi zaneprázdnená.   A preto sa vôbec nečudujem, že v spomínanej mäsiarni je zákazníkov čím ďalej tým menej. Veď vysvetliť zaneprázdnenosť a dlhšie čakanie sa dá aj inak ako vyháňaním zákazníka. Čo tak napríklad : "prepáčte,že ste museli čakať" a  ponúknuť nejakú zľavu, alebo bonus. Páni by sa boli určite potešili a predajňa by získala meno.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?